• Wycieczka do lotniczego pogotowia ratunkowego klasy 5b

• 18.10.2018
        • 3 października 2018r. klasa 5b udała się na wycieczkę zorganizowaną przez tatę jednego z uczniów Pana Rysia do Lotniczego Pogotowia Ratunkowego na Bemowie. Na początku zwiedzaliśmy helikopter i poznawaliśmy jego tajemnice. Potem w centrum dowodzenia dowiedzieliśmy się ile placówek LPR znajduje się w Polsce, oraz ile helikopterów i samolotów przypada na każdą placówkę. W hangarze mieliśmy krótką lekcję pierwszej pomocy oraz zajęcia praktyczne z resuscytacji. Tam też widzieliśmy helikopter rozłożony na części podczas prac serwisowych. Byliśmy także świadkami startu helikoptera na misję ratunkową. Następnie poszliśmy do symulatora, gdzie mogliśmy zobaczyć jak szkolą się piloci. Na końcu wstąpiliśmy na mały obiad do restauracji  McDonald’s. Mimo słabej pogody, wycieczka bardzo nam się podobała i na pewno nigdy jej nie zapomnimy!

Alina, 5b

• Świetlicowy Konkurs Różańcowy

• 18.10.2018
        • Miesiąc październik jest szczególnym czasem, kiedy zwracamy się do Maryi odmawiając Różaniec.

W związku z tym organizujemy konkurs na Najpiękniejszy Różaniec wykonany dowolną techniką,

z dowolnych materiałów przez uczniów naszej szkoły.

Módlcie się, módlcie się wiele; każdego dnia odmawiajcie cząstkę różańca”

Św. Jan Paweł II

Cele konkursu

Celem konkursu jest rozbudzenie umiłowania modlitwy różańcowej indywidualnej i wspólnotowej oraz rozwój talentów u dzieci, jak również budzenie aktywności twórczej dzieci, pobudzenie wyobraźni i pomysłowości dzieci oraz wykorzystanie zdobytych wiadomości, umiejętności i dzielnie się nimi z innymi.

Uczestnicy

W konkursie mogą wziąć udział uczniowie klas I-III oraz IV-VI.

Temat konkursu

Tematem konkursu jest różaniec wykonany dowolną techniką, przy wykorzystaniu najróżniejszych materiałów (np.: muszelki, fasolki, koraliki oraz wiele innych) i pomysłów na wykonanie różańca. Liczymy na pomysłowość i oryginalność.

Termin

Wykonane różańce należy składać w świetlicy nr 3, bądź bezpośrednio do organizatora p.Anny Szajder (wychowawca kl.1c) do 26. października 2018 roku (piątek). Każdy Różaniec powinien być odpowiednio podpisany z podaniem imienia i nazwiska ucznia oraz klasy.

Ocena prac

Z dostarczonych różańców przez dzieci, specjalnie powołane jury konkursowe wyłoni zwycięzców, którym zostaną przyznane nagrody. Rozstrzygnięcie konkursu nastąpi 30. października 2018 roku (wtorek). Wszystkie wykonane różańce zostaną wywieszone w holu szkoły.

Postanowienia końcowe

Wszystkim uczestnikom życzymy, aby sam konkurs, a przede wszystkim udział
          w nabożeństwach różańcowych zaowocował w naszym codziennym życiu umiłowaniem oraz częstym i gorliwym odmawianiem modlitwy różańcowej.

Organizator konkursu – Anna Szajder

• 3. etap biegów przełajowych na 1000 oraz 1500 m

• 16.10.2018
        • 9 października w Pomiechówku odbył się III etap biegów przełajowych na 1000 oraz 1500 metrów. Z między powiatowego do mazowieckiego (IV i ostatniego) etapu z naszej szkoły zakwalifikowały się następujące osoby w następujących kategoriach:

Mężczyźni 2006:
          - K. Leśniewski (2 miejsce)
          - O. Błachut (6 miejsce)

Mężczyźni 2005:
          - J. Kot (12 miejsce)

Mężczyźni 2004:
          - M. Kot (6 miejsce)

Wszystkim serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia na ostatnim szczeblu zmagań - etapie mazowieckim.

• Konkurs "Mój Nauczyciel"

• 16.10.2018
        • Konkurs „Mój nauczyciel” został zakończony.

Na szkolnym korytarzu wywieszone są portrety nauczycieli, głównie uczących w klasach 1-3. Wszystkie dzieci bardzo zaangażowały się w wykonanie prac.

Portrety wywołują radość i uśmiech wśród oglądających, zwłaszcza wśród nauczycieli.

Na uczestników konkursu czekają nagrody za udział w konkursie.

Serdecznie dziękuję za zainteresowanie konkursem i zachęcam do udziału w kolejnych konkursach.

Sylwia Bryk

• Wycieczka do planetarium

• 16.10.2018
        • 10 października 2018 roku, klasa 6b o godzinie 9:00 wybrała się do Domu Zagadek w Warszawie. Po przyjeździe organizatorzy wycieczki objaśnili zasady i podzielili nas na trzy zespoły po osiem i siedem osób. Każdy zespół udał się do jednego z pokoi. Pokoje nazywały się: „Pełnia”, „Piramida” i „Powrót”. W każdym pokoju trzeba było odgadywać różne zagadki, otwierać kłódki, sejfy i skrzynie, które kolejno prowadziły do odnalezienia pewnego przedmiotu, dzięki któremu wygrywało się grę. Zagadki były bardzo ciekawe, ale też trudne. Wymagały do rozwiązania kilku dobrze współpracujących ze sobą osób.

Po zakończeniu pojechaliśmy do planetarium przy Centrum Nauki Kopernik. Obejrzeliśmy seans o Układzie Słonecznym. Film był pouczający i interesujący.

Po seansie poszliśmy na dach budynku do ogrodów. Świetnie się bawiliśmy w oczekiwaniu na autobus.

O godzinie 15.00 wróciliśmy do szkoły. Wycieczka bardzo mi się podobała!

Krzysztof

• Wycieczka klasy 5a na Wydziale Fizyki UW

• 11.10.2018
        • Dnia  29.09 klasa 5a wraz z rodzicami uczestniczyła w Festiwalu Nauki.  W tym Festiwalu nasza klasa uczestniczy już drugi raz. W tym roku Pani Kasia Czyż zaprowadziła nas na Wydział Fizyki Uniwersytetu Warszawskiego. Odbywały się tam liczne pokazy, warsztaty i wykłady naukowe. Uczestniczyliśmy w pokazach chemicznych oraz  warsztatach o dobrych i złych bakteriach. Zobaczyliśmy,  jak pracują tropiciele chmur i jak się tworzą chmury. To tylko niektóre rzeczy,  jakie mogliśmy tam zobaczyć.  Bardzo podobał nam się niezwykle nowoczesny budynek Wydziału Fizyki.

Studiowanie może być ciekawe. Wycieczka była fajna.

Uczennica klasy 5a

• Wyniki 2-giego etapu biegów przełajowych

• 11.10.2018
        • 26 oraz 27 września w Wołominie odbył się II etap biegów przełajowych na 1000 oraz 1500 metrów. Z powiatowego do między powiatowego etapu z naszej szkoły zakwalifikowały się następujące osoby w następujących kategoriach:

Kobiety 2006:
          - Z. Noszczak (9 miejsce)

Mężczyźni 2006:
          - K. Leśniewski (1 miejsce)
          - O. Błachut (5 miejsce)

Mężczyźni 2005:
          - J. Kot (3 miejsce)

Mężczyźni 2004:
          - M. Kot (4 miejsce)

Kobiety 2003:
          - K. Walczak (5 miejsce)
          - J. Mikiel (8 miejsce)

Wszystkim serdecznie gratulujemy i życzymy powodzenia na kolejnych etapach!

• Wycieczka do Muzeum Etnograficznego klasy 3a i 3b

• 04.10.2018
        • Klasy 3a i 3b malują na szkle. Relacje dzieci z warsztatów plastycznych.

Po wejściu do sali pani wytłumaczyła nam jak malować na szkle. Najpierw należy przerysować kontury.  Potem zamalować mniejsze elementy, a później te małe. Wszyscy zrobili ładne malowidła na szkle. - Zuzia Ch.

27.09.2018 pojechaliśmy na wycieczkę do Muzeum Etnograficznego. Na początku zajęć pani opowiadała nam o obrazach malowanych na szkle. Później sami takie malowaliśmy. Mój obrazek przedstawiał anioła siedzącego na chmurze i grającego na instrumencie przypominającym flet. Myślę, że wycieczka była udana. - Łucja

Na wycieczce było super. Namalowałem ptaka gila. - Janek K.

Podczas zajęć narysowałem pawia. Po powrocie z wycieczki obrazek podarowałem mamie. Moim zdaniem wycieczka była bardzo udana. - Janek N.

• Wyniki Konkursu Plastycznego ,,Wizerunek Świętego Michała Archanioła”

• Spośród 14 prac, które zostały zakwalifikowane do Konkursu

S. Wojciechowski

K. Pysz

A. Zagórski

otrzymują wyróżnienia za udział w konkursie i za zaangażowanie w wykonanie prac.

Nagrody zostaną wręczone w dniu 3.10 (środa) o godz. 14:00 w Sali nr 3 (Świetlica)

Zapraszamy wszystkich uczestników konkursu po odbiór nagród.

Dziękujemy za udział i Gratulujemy!!!

Odpowiedzialna za organizację:

Bogumiła Szumiał

• Wycieczka klasy 2a do Nadleśnictwa Drewnica

• 02.10.2018
        • 25 września klasa 2A wybrała się na wycieczkę do Nadleśnictwa Drewnica. Dzieci uczestniczyły w zajęciach edukacji leśnej:- spacer po ścieżce edukacyjnej , na której uczniowie poznali zagadnienia związane z gospodarką leśną, ochroną przyrody, zjawiskami zachodzącymi w lesie oraz pracą leśnika. Zorganizowane zostały również warsztaty multimedialne, gdzie dzieci mogły zglębić tajemnicę lasu oraz posłuchać koncertu zwierząt.

Na zakończenie były pyszne pieczone kiełbaski i chrupiący chlebek.

• Wycieczka klasy 6b do siedziby Orkiestry Sinfonia Varsovia

• 02.10.2018
        • Dnia 20.09. wybraliśmy się razem z klasą 4a do siedziby Orkiestry Sinfonia Varsovia. O godzinie 8:00 wszyscy się zebrali na Patio i wyjechaliśmy. Po przyjeździe na miejsce poszliśmy na 2 piętro budynku Sinfonii Varsovii gdzie było rozpoczęcie. Podzieliliśmy się na trzy 15 osobowe grupy. 1 złożona z uczniów klasy 6, 2 z uczniów klasy 4 i 3 grupa złożona z uczniów obu klas. Zajęcia odbywały się w różnych pokojach i za każdy pokój dostawaliśmy naklejkę. Moja grupa zaczęła od zajęć „Zawsze jest inne wyjście”. W ramach tych zajęć budowaliśmy przeróżne budowle i wymyślaliśmy do nich historie. Kolejny był pokój „Puls młodości” w którym akompaniowaliśmy na instrumentach perkusyjnych do muzyki Igora Strawińskiego „Święto wiosny”. Później mieliśmy pokój o nazwie „Muzyczne podróże” gdzie losowaliśmy postać muzyka, który wyjechał z rodzinnego kraju do innego i o tym kraju mieliśmy stworzyć kolaż. Ja wylosowałem Handla który wyjechał z Niemiec do Wielkiej Brytanii. Po tych trzech warsztatach mieliśmy przerwę na jedzenie i picie. Po przerwie poszliśmy na zajęcia „Ścieżka dźwiękowa” na których nagrywaliśmy odgłosy w tle do historii życia Isaaca Albeniza. W następnym pokoju mieliśmy zajęcia o nazwie „Taniec bez granic”. Dowiedzieliśmy się, że gesty mogą mieć przeróżne znaczenia. W ramach tych zajęć układaliśmy gesty do przysłów, co nie było takie proste. Na końcu mieliśmy pokój o nazwie „Muzzofon” gdzie słuchaliśmy nietypowych wykonań utworów i je dopasowywaliśmy do znanych przebojów muzyki klasycznej. Następnie graliśmy na instrumentach perkusyjnych do suity „Król gór”. Po zajęciach postanowiliśmy że zagramy na terenie siedziby symfonii w „chowanego zaklepywanego”. Bawiliśmy się do momentu gdy przyjechał po nas autokar. O godzinie 14 byliśmy już pod szkołą. Zajęcia były bardzo fajne i świetnie się bawiliśmy.

• Dzień Głośnego Czytania

• W Dniu Głośnego Czytania  - czytamy na głos!

Dzień 29 września to Dzień Głośnego Czytania. Z tej okazji nasi uczniowie w poniedziałek na każdej przerwie mogli przy pomocy testu Karola Lausza sprawdzić swoje tempo czytania na głos. Każdy biorący w przedsięwzięciu uczeń mógł odebrać drobne upominki.  Akcja zorganizowana została przez szkolną bibliotekę i cieszyła się ogromną popularnością, więc z pewnością zostanie powtórzona.

• Konkurs świetlicowy "Mój Nauczyciel"

• 27.09.2018
        • Serdecznie zapraszam do udziału w świetlicowym  konkursie plastycznym

„Mój Nauczyciel”

Cele konkursu:

• kształtowanie szacunku do pracy nauczyciela.
          • rozwijanie wyobraźni i twórczości.

Adresaci konkursu:

Uczniowie klas 1-3 oraz uczniowie klas 4-6

Warunki konkursu

Konkurs polega na wykonaniu dowolną techniką pracy plastycznej, będącej portretem wybranego nauczyciela.

Maksymalnie można zgłosić do konkursu jedną pracę.

Do pracy konkursowej należy dołączyć informacje: imię i nazwisko autora pracy oraz klasę. Prace powinny być odpowiednio utrwalone i zabezpieczone.

Proszę na pracy umieścić, kogo przedstawia portret J

Prace należy składać do świetlicy numer 4  bądź bezpośrednio do organizatora-p. Sylwii Bryk

( wychowawca klasy 3b )

Kryteria oceny

W ocenie prac konkursowych będzie podział na grupy wiekowe klasy 1-3, 4-6,

Oceniana będzie:  oryginalność, forma wykonanej pracy, staranność i estetyczność.

Do oceny prac zostanie powołana specjalna komisja.

Termin składania prac do 11 października.

Prace złożone po upływie terminu nie będą podlegały ocenie.

Ogłoszenie wyników nastąpi na tablicy ogłoszeń oraz na stronie internetowej szkoły.

Prace zostaną wyeksponowane na wystawie w szkole a zdjęcia  zostaną opublikowane na stronie internetowej szkoły.

Prace konkursowe przejdą na własność szkoły.

Organizator konkursu

Sylwia Bryk

• Wybory do samorządu szkolnego

• 25.09.2018
        • Dnia 21 września 2018 odbyły się wybory do samorządu szkolnego. Głosowanie przeprowadzili Patryk Tymiński i Karolina Kucińska wśród 7 i 8 klas szkoły podstawowej oraz 3 klas gimnazjum. W wyborach startowali: Maciej Pecyna (klasa 8b), Mikołaj Kot (klasa 8a), Tomasz Nikoniuk (klasa 3a gim),  Alicja Wojtkowska (klasa 3b gim) oraz Małgorzata Seta (klasa 8a). Głosy przeliczyła Dyrekcja Szkoły (p. Iwona Kasprzak) wraz z p. Anną Kudlek oraz Karolina Kucińska i Patryk Tymiński. W skład samorządu weszli: Alicja Wojtkowska jako przewodnicząca, Małgosia Seta jako wiceprzewodnicząca, Karolina Kucińska (klasa 3a gim) jako protokolantka z własnej woli i Patryk Tymiński (klasa 3a gim) jako osoba zajmująca się radiowęzłem szkolnym także z własnej woli.

Protokolantka - Karolina Kucińska

• Ortograficzna lekcja mniam mniam!

• 21.09.2018
        • W czwartek poruszenie w klasie 5a! Uczniowie wraz z nauczycielem języka polskiego, panią Agatą Leja-Werschner wpadli na nietypowy pomysł. Aby lepiej zapamiętać wyrazy z trudnościami ortograficznymi postanowili przyrządzić niezwykłe potrawy, w których takie trudności się znajdują. Przysmaków było co niemiara! Można było skosztować Murzynka przez „erzet”, przepysznej Pizzy z mąki z pełnego przemiału, Kotleta rzemieślnika Grzegorza, Warzywnej twarzy Grzegorza, hitem zaś było Ciasto czekoladowe z marzeniami Katarzyny :) Nie zabrakło też sernika, który choć bez ortograficznych udręk – smakował równie wyśmienicie.

• Wycieczka rowerowa klasy 8a

• Dnia 20 września w czwartek nasza klasa 8a udała się na wycieczkę rowerową wraz z naszym wychowawcą, panem Robertem Świstem i Księdzem Dawidem Jastrzębskim. Naszym celem było zobaczenie pomnika upamiętniającego walki żołnierzy Armii Krajowej w Markach. Pomnik przedstawia dwa miecze wetknięte w postument. Następnie udaliśmy się na wzniesienie, skąd oglądaliśmy panoramę Warszawy. Pod koniec pojechaliśmy do leśniczówki, gdzie rozpaliliśmy ognisko. Wycieczka wszystkim bardzo się podobała. Byliśmy zadowoleni, ale zmęczeni z powodu upału i przejechaniu 35 km rowerem.

Joanna Dyrla, uczennica klasy 8a

• Szkolny Konkurs Plastyczny ,,Wizerunek Świętego Michała Archanioła’’

• 20.09.2018
        • Ogłaszamy konkurs plastyczny, w którym może wziąć udział każdy uczeń naszej szkoły!

Żeby być zakwalifikowanym do konkursu, należy wykonać portret/wizerunek/posąg Świętego Michała Archanioła dowolną techniką plastyczną.

Następnie podpisaną pracę dostarczyć do dnia 27.09.2018 (czwartek) do godz.14:00 na ręce osoby odpowiedzialnej za realizację konkursu (p. Bogusia Szumiał- można ją zastać każdego dnia na świetlicy szkolnej sala nr 3 w godzinach 12:40-14:30).

Po upływie terminu, prace nie będą podlegały ocenie!!!

Z dostarczonych dzieł powstanie wystawa, która ozdobi naszą szkołę na DZIEŃ ŚWIĘTEGO MICHAŁA, DOOKOŁA MIEJSC ŚWIĘTYCH.

Komisja Konkursu wyłoni zwycięskie i wyróżnione prace.

Przewidujemy nagrody dla trzech pierwszych miejsc oraz kilka nagród za wyróżnienia.

Warto wziąć udział w tym twórczym przedsięwzięciu, poznać bliżej Świętego Walecznego Archanioła, upiększyć naszą szkołę i wygrać nagrodę.

Zapraszamy wszystkich chętnych do udziału!

Odpowiedzialna za organizację:

Bogumiła Szumiał

• Nowy Rok Szkolny

• 09.10.2018
        • Dnia 3 września 2018 roku nastąpiła inauguracja roku szkolnego 2018/2019. O godzinie 9:45 uczniowie, rodzice i nauczyciele zebrali się na patio Publicznej Katolickiej Szkoły Podstawowej im. Ks. Jana Twardowskiego w Ząbkach. Następnie udali się do kościoła parafialnego na uroczystą Mszę Świętą rozpoczynającą nowy rok szkolno-katechetyczny.

Po skończonej Eucharystii głos zabrała Siostra Dyrektor.
          Później uczniowie udali się do swoich sal na spotkanie z wychowawcami.

W ten sposób rozpoczęto kolejny rok nauki w naszej szkole.

• Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Ząbkach
      • 530 700 909
        22 762 40 44
      • ul. 11 listopada 4, Ząbki, 05-091
        NIP:125-13-23-327
        Poland
      • Sekretariat czynny dla interesantów
        we wtorki i środy od 12:00 do 15:00 (w okresie ferii i wakacji do godz. 14:00) oraz
        w czwartki i piątki od 8:00 do 12:00
        Spotkania z Dyrektorem szkoły po uprzednim umówieniu w sekretariacie