• Warsztaty przyrodnicze klasy 4a

• 24.05.2022
        • W dniu 19 maja br. kl. 4A pojechała na wycieczkę do Kampinoskiego Parku Narodowego. Celem wyprawy było pogłębienie wiedzy o  przyrodzie oraz aktywny wypoczynek. Po dotarciu na miejsce, poznaliśmy pana leśniczego –  przewodnika Parku, który przedstawił nam zasady bezpiecznego poruszania się w terenie. Dowiedzieliśmy się, jak chronić się przed komarami i kleszczami oraz jak postępować w przypadkach,  gdy taki intruz wgryzie się w ciało człowieka.
          Po krótkim wykładzie, podzieleni na 3 drużyny wyruszyliśmy w las, a celem każdego zespołu było odnalezienie i zaznaczenie na otrzymanych kartach ćwiczeń elementów otaczającej nas przyrody m.in. śladów i tropów zwierząt oraz drzew i krzewów napotkanych na trasie wycieczki. Podczas naszej wędrówki mijaliśmy,  m.in. cmentarz wojskowy, 300-letni dąb Powstańców (by go objąć potrzeba było aż 5 uczniów), a nawet doświadczyliśmy bliskiego spotkania z żywym mieszkańcem Kampinosu – beznogą jaszczurką –  padalcem. Po czterogodzinnym marszu dotarliśmy na ognisko, gdzie piekliśmy kiełbaski i pianki.
          Wycieczka klasowa do Kampinoskiego Parku Narodowego dostarczyła nam wielu wrażeń z dziedziny przyrody oraz historii.

Michał Ż. kl. 4a

• Finał konkursu biblijnego na UKSW

• 23.05.2022
        • 14 maja 2022 r. w Auli Jana Pawła II na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego odbył się finał Archidiecezjalnego Konkursu Biblijnego „Ewangelia wg świętego Łukasza”. W tym etapie konkursu 7 uczniów reprezentowało naszą szkołę. Uczniowie podzieleni na dwie kategorie wiekowe mieli do wypełnienia test.

LAUREACI kl. IV - VI:
          Michał B. kl. Vb 41 punktów (5 miejsce)
          Karol F. kl. VIb 41 punktów (5 miejsce)
          Jan F. kl. IVc 32 punkty (32 punkty)

LAUREATKA kl. VII - VIII:
          Łucja K. kl. VIIIc 38 punktów

FINALIŚCI:
          Wiktoria O. kl. Vb 23 punkty
          Maria M. kl. Vb 18 punktów
          Kornelia F. kl. Vb 16 punktów
          Łucja T. kl. VIIIc 13 punktów

W tym dniu były też rozdawane nagrody i dyplomy dla Laureatów konkursu plastycznego, dla uczniów kl. I-III. Na konkurs nadesłano 150 prac, nagrodzono i wyróżniono około 20. Praca Kornelii została wyróżniona, uczennica uzyskała również tytuł Laureata tego konkursu. Kornelia narysowała dwunastoletniego Pana Jezusa nauczającego w świątyni jerozolimskiej. Wszystkim uczniom gratulujemy uzyskanych wyników i życzymy dalszych sukcesów i radości z tego "więcej".

s. Zyta

• Muzeum Kolei Wąskotorowej i Puszcza Kampinoska

• 20.05.2022
        • Dnia 12 maja 2022 r. klasa 7a wraz z wychowawcą oraz panią polonistką udała się na wycieczkę klasową do Sochaczewa. Tego dnia zebraliśmy się pod szkołą o godz. 7:30 i z niecierpliwością czekaliśmy na przyjazd autokaru. Rozmawialiśmy, wymienialiśmy się zdaniami, oczekiwaniami oraz emocjami, jakie towarzyszyły nam przed wycieczką. W końcu autokar przyjechał.

Wsiedliśmy do niego, zajęliśmy miejsca i wyruszyliśmy w drogę. Podróż była dosyć długa, ale panowała wspaniała atmosfera. Rozmawialiśmy, śpiewaliśmy, choć głównie jedliśmy i się śmialiśmy. Po pewnym czasie dojechaliśmy na miejsce, gdzie czekała na nas pierwsza atrakcja. Było nią Muzeum Kolei Wąskotorowej w Sochaczewie. Zaczęliśmy zwiedzanie. Przewodnik opowiadał cały czas. Mówił bardzo ciekawie i zaznajomił nas z ciekawostkami na temat kolei wąskotorowej czy samego Sochaczewa.

Widzieliśmy wyjątkowe lokomotywy i poznaliśmy ich zastosowanie. Były zarówno starsze, jak i nowsze modele. Chodziliśmy po muzeum (które prawie całe znajdowało się na powietrzu) i nie mogliśmy doczekać się najlepszego punktu wycieczki, którym była przejażdżka kolejką wąskotorową. Udaliśmy się na mały peron i patrzyliśmy, jak wjeżdża nasza kolejka. Naszej klasie przypadł wagon „A”. Byliśmy bardzo zadowoleni, ponieważ mieliśmy najlepszy widok. Kiedy jechaliśmy, przewodnik cały czas opowiadał. Po godzinie wysiedliśmy i udaliśmy się na krótki spacer do Puszczy Kampinoskiej. Pochodziliśmy trochę, popatrzyliśmy na cudowną przyrodę i krajobraz Kampinosu oraz pooddychaliśmy świeżym, puszczańskim powietrzem. Dotlenieni, z uśmiechem na ustach, udaliśmy się z powrotem do kolejki. Po krótkiej jeździe dojechaliśmy na miejsce, w którym miało się odbyć ognisko. Na nasze szczęście przybyliśmy tam pierwsi i mogliśmy spokojnie zająć miejsca oraz wziąć kijki do kiełbasy. Wyjęliśmy z plecaków nasze zaopatrzenie i zaczęliśmy piknik. Dwóch kolegów z klasy, którzy są fanami karkówek, wzięło nawet przenośnego grilla i zrobili sobie wymarzoną karkówkę. Po pikniku mieliśmy pół godziny czasu wolnego, który spędziliśmy na łonie natury, patrząc na przepiękny krajobraz wokół rzeki Łasicy. Następnie udaliśmy się do kolejki i odjechaliśmy w stronę Sochaczewa. Gdy dojechaliśmy, mieliśmy jeszcze trochę czasu na zwiedzenie muzeum w budynku, gdzie oglądaliśmy, m.in. stare akcesoria kolejowe czy modele kolei wąskotorowych. Później poszliśmy do autokaru i odjechaliśmy do Warszawy. Byliśmy w szkole ok. godziny 17:00. Wrażenia z wycieczki były naprawdę niesamowite.

Było wspaniale!

Feliks, kl. 7a

• Wycieczka do Kampinosu

• 17.05.2022
        • Dnia 28.04 tego roku, klasa 6a pojechała na wycieczkę do Kampinoskiego Parku Narodowego. Warsztaty prowadzone przez leśnika ogromnie spodobały się wszystkim uczniom. Uczyliśmy się odróżniać ślady od tropów, wsłuchiwaliśmy się w odgłosy ptaków i przede wszystkim nauczyliśmy się wielu gatunków roślin i zwierząt.  Główną atrakcją było łowienie w stawie małych żyjątek wodnych i zapisywanie informacji o jeziorze. Myślę, że wszyscy dobrze zapamiętali tę część wycieczki ;) Zwieńczeniem fascynującej wyprawy było ognisko, przy którym raczyliśmy się piankami i kiełbaskami. Ta pełna wrażeń wycieczka była jedną z lepszych na których byliśmy!

Tosia W., Kl. 6a

• Kiermasz Wielkanocny

• 17.05.2022
        • W Niedzielę Palmową pod kościołem Miłosierdzia Bożego, po raz pierwszy odbył się Kiermasz Wielkanocny organizowany przez naszą szkołę PKSP. Nasi uczniowie przygotowali na zajęciach Palmy z kolorowej krepiny, (124 sztuki), krzyże, pisanki, wianuszki i inne dekoracje świąteczne. Ponad czterdzieści rodzin przygotowało słodkie wypieki „mazurki wielkanocne”. Wszystkie przygotowane wyroby zostały sprzedane do godziny 13-tej.

Dziękuję za zaangażowanie: wolontariuszom i ich opiekunom, twórcom rękodzieła, młodym cukiernikom.

Zebrane fundusze (1500 zł), zostały przekazane dla potrzebujących dzieci z  parafii MB, tzn. na potrzeby świetlicy środowiskowej „Schowek” działającej przy parafii. „Najpiękniejsze mazurki” zostały  nagrodzone, małymi upominkami.

Dziękuję bardzo, wszystkim zaangażowanym Rodzinom, liczę na kontynuację współpracy.

• Imieninowa Msza Św. dla Księdza Proboszcza

• 13.05.2022
        • W dniu 13 maja od rana cała nasza katolicka społeczność modliła się za Księdza Andrzeja Kopczyńskiego, który obchodził swoje imieniny, tego dnia bowiem kościół wspomina św. Andrzeja Bobolę. Uroczystość była podniosła i zakończyła się ofiarowaniem Księdzu kwiatów i złożeniem życzeń przez przedstawicieli samorządu.

• Wycieczka do Żelazowej Woli

• 10 maja uczniowie klasy 2a i 2b wybrali się na wycieczkę do Żelazowej Woli - miejsca urodzenia Wielkiego Polaka - słynnego pianisty i kompozytora Fryderyka Chopina. Podczas zwiedzania Dworku poznali życie rodzinne małego Frycka, jego działalność artystyczną i patriotyczną na obczyźnie, słuchali utworów skomponowanych przez artystę. Po prezentacji wnętrz i pamiątek po kompozytorze przyszedł czas na zwiedzanie romantycznego parku, spacer nad rzekę Utratę, podziwianie roślinności. Na zakończenie pobytu dzieci zakupiły pamiątki.To był naprawdę udany dzień, pełen niezapomnianych wrażeń.

• Uroczysta Msza Święta i Akademia z okazji Uchwalenia Konstytucji 3 Maja

• 06.05.2022
        • Dnia 6 maja w naszej szkole obchodziliśmy patriotyczne Święto Uchwalenia Konstytucji 3 Maja oraz uroczystość Najświętszej Maryi Panny Królowej Polski, patronki naszego kraju. O godz. 8.00 rozpoczęła się Msza Święta, zaś po niej odbyła się Akademia, na której obecna była Pani Burmistrz Miasta Ząbki, Pani Małgorzata Zyśk oraz Proboszcz Parafii Miłosierdzia Bożego w Ząbkach. Młodzi aktorzy z klasy 5b, przygotowani przez Panią Marzenę Bęsiuk, wprowadzili zgromadzonych w nastrój wieku XVIII za sprawą strojów z epoki, recytacji i śpiewów.

• Spotkanie z autorem p. Piotrem Kordyaszem

• 05.05.2022
        • W dniu 29 kwietnia 2022 r.  klasy drugie naszej szkoły odwiedził p. Piotr Kordyasz, pisarz książek dla dzieci i młodzieży,

autor lektury dla klas I – III pt. „Lolek. Opowiadania o dzieciństwie Karola Wojtyły”.

Pan Piotr bardzo ciekawie opowiadał o dzieciństwie przyszłego Papieża. Uczniowie dowiedzieli się, że zawarte w książce opowiadania są autentyczne i pochodzą z przekazu najbliższych, przyjaciół i znajomych.

Mieli także możliwość obejrzenia archiwalnych zdjęć z czasów młodości Papieża oraz innych ciekawych eksponatów.

Na zakończenie wszyscy chętni otrzymali autografy pisarza na książkach.

• Uroczyste przygotowanie do Wielkanocy

• 20.04.2022
        • W środę, 12 kwietnia społeczność naszej szkoły rozpoczęła przygotowania do Triduum Paschalnego. O godzinie ósmej odbyła się Droga Krzyżowa wokół kościoła, a następnie Msza Święta z poświęceniem koszyczków. Odbył się także konkurs koszyczkowy:
          Miejsce I - klasa 3a
          Miejsce II - klasa 4c
          Miejsce III - klasa 6a
          Wyróżnienia:
          klasa 2a, klasa 2b i klasa 1b.

Po Mszy Świętej wszyscy udali się do sal na śniadanie wielkanocne.
          Życzymy wszystkim Zdrowych i pełnych łask ze Zmartwychwstania Jezusa Świąt Wielkiej Nocy!

• Muzeum Żołnierzy Wyklętych

• 22.04.2022
        • W kwietniowy, deszczowy dzień klasa 4a wybrała się na wycieczkę do Muzeum Żołnierzy Wyklętych i Więźniów PRL w Warszawie przy ul. Rakowieckiej 37.

W muzeum było smutno, ponieważ było to więzienie w którym wykonywano wyroki śmierci na ludziach. To miejsce wyglądało strasznie, były tam ciasne cele, tajny cmentarz i piwnice, w których przesłuchiwano więźniów. Cele więzienne były małe i przepełnione, osadzeni nie mogli siedzieć ani leżeć. Były tam jeszcze małe pomieszczenia, w których za karę zamykano więźniów. Więzienie było podzielone na dwie części, mniej i bardziej strzeżoną. Mury tego miejsca były wysokie, otoczone drutem kolczastym, aby nikt nie mógł uciec.

Po wizycie w Muzeum udaliśmy się do miejsca rozrywki i sportowej zabawy, do Hangaru 646 na Mokotowie.

W parku trampolin było super, ponieważ były tam liczne trampoliny i wysoka wieża do skakania. Robiliśmy różne akrobacje np. wyścigi, konkurs skoków. Były tam jeszcze zabawy na rzucanie piłką do celu lub ćwiczenia na refleks. Podczas skoków z wieży pilnowała nas Pani trener.

Dzień uważam za udany, wizyta w muzeum była przygnębiająca lecz pouczająca, ale park trampolin rozjaśnił cały dzień.

Miłosz K. kl. 4a

• Rekrutacja na rok szkolny 2022/2023

• 02.02.2022
        •      Zapraszamy rodziców, którzy chcieliby, aby ich dziecko zostało uczniem Publicznej Katolickiej Szkoły Podstawowej im ks. J. Twardowskiego w Ząbkach do pobrania z sekretariatu szkoły kwestionariusza osobowego.

REGULAMIN REKRUTACJI NA ROK SZKOLNY 2022/2023

DO PUBLICZNEJ KATOLICKIEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ

IM. KS. JANA TWARDOWSKIEGO W ZĄBKACH

§ 1.

Regulamin określa warunki i tryb przyjmowania uczniów do Publicznej Katolickiej Szkoły Podstawowej im. ks. Jana Twardowskiego w Ząbkach.

§ 2.

Rekrutację przeprowadza Szkolna Komisja Rekrutacyjna wybierana przez Dyrektora. Przebieg posiedzeń Komisji Rekrutacyjnych jest protokołowany.

§ 3.

1. Rekrutacja składa się z IV etapów:

I. Zapisanie dziecka  w dniach 01.02.2022 - 31.03.2022 r. w sekretariacie szkoły i pobranie kwestionariuszy  osobowych.

II. Dostarczenie do sekretariatu szkoły szkoły do dnia 1.04.2022 r. następujących dokumentów:

· Kwestionariusz osobowy (obligatoryjnie);

· Dwa zdjęcia legitymacyjne (podpisane);

· Opinia z przedszkola (obligatoryjnie);

· Opinie dotyczące dziecka wydane przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne (jeśli posiada);

· Opinia logopedy (jeśli dziecko uczęszczało);

· Zaświadczenie o niepełnosprawności (jeśli dotyczy);

· *W przypadku rekrutacji do klas 2-8 szkoły podstawowej: kopia ostatniego świadectwa szkolnego, kopia ocen semestralnych, opinia wychowawcy klasy, opinie z poradni psychologiczno –pedagogicznej (jeśli posiada), zaświadczenie od logopedy (jeśli dziecko uczęszczało), zaświadczenie o niepełnosprawności (jeśli dotyczy).

III. Rozmowy kwalifikacyjne rodziców kandydata oraz dziecka ze Szkolną Komisją Rekrutacyjną.

IV. Analiza dokumentów kandydata przez Szkolną Komisję Egzaminacyjną. Komisja bierze pod uwagę następujące elementy:

· Wynik rozmowy kwalifikacyjnej,

· Opinia z przedszkola,

· Opinia od specjalistów,

· Adres zameldowania na terenie Ząbek,

· Współpraca ze szkołą rodziców dzieci uczęszczających już do szkoły,

2. Decyzję o przyjęciu dziecka podejmuje Szkolna Komisja Egzaminacyjna po konsultacji z Dyrektorem Szkoły.

3. Ogłoszenie listy osób przyjętych do szkoły podstawowej odbędzie się dnia 29 kwietnia 2022 r. od godz. 13:00.

4. Rodzice/ prawni opiekunowie zobowiązani są potwierdzić zapisanie dziecka do szkoły poprzez zgłoszenie się do sekretariatu z dowodem osobistym do 7 dni roboczych po ogłoszeniu listy przyjętych. W przypadku niezłożenia w wyznaczonym terminie dokumentów osoba zostaje wykreślona z listy przyjętych, a na jej miejsce przyjmowane są kolejne osoby z listy rezerwowej.

§ 4.

Tryb odwoławczy

Odwołania od decyzji Szkolnej Komisji Rekrutacyjnej można składać w sekretariacie szkoły w ciągu 3 dni roboczych od daty ogłoszenia listy przyjętych uczniów wyłącznie w formie pisemnej.

• Podziel się z potrzebującym  – Wielkanoc 2022
        • Podziel się z potrzebującym – Wielkanoc 2022

• 13.04.2022
        • Akcja „Podziel się z potrzebującym  – Wielkanoc 2022”, skierowana do ofiar wojny w Ukrainie została zakończona sukcesem! Oprócz zbiórki artykułów pierwszej potrzeby, uczniowie wykonali piękne kartki świąteczne z życzeniami w języku ukraińskim. Dziękujemy wszystkim uczniom, rodzicom i nauczycielom za włączenie się do akcji.

Szczególne podziękowania i dowód dostawy tutaj: https://liblink.pl/8gpG24w1dk

• 1. miejsce - Jan S. kl. 8b, Antoni S. kl. 8c

2. miejsce - Jakub C. kl. 7b, Jerzy K. kl. 5b

3. miejsce - Ola M. kl. 6a, Jan P. kl. 5a

Wyróżnienie: Mikołaj K. kl. 8a, Justyna J. kl. 8c, Gosia W. kl. 8b, Wiktor W. kl. 7b, Gabriel W. kl. 6a

• Konkurs na najładniejszy kwiatek

• 12.04.2022
        • Wręczenie dyplomów i nagród za udział w konkursie na najładniejszy kwiatek z okazji pierwszego dnia wiosny.

Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i dziękujemy za udział w konkursie.

• Kuchnia Molekularna

• 04.04.2022
        • W dniu 30 marca w naszej szkole dla klas 1-3 odbyły się warsztaty kuchni molekularnej prowadzone przez Akademię Małego Kuchcika. Podczas zajęć dzieci poznały właściwości suchego lodu i ciekłego azotu, a później wykorzystały te substancje do przygotowania dymiącej lemoniady, smoczych chrupek, zamrożenia róży, wytworzenia mgły i zabawy suchą parą.  Warsztaty dostarczyły dzieciom mnóstwo zabawy i wiele radości.

• Ząbkowski turniej piłki nożnej

• 08.04.2022
        • Nasza szkoła zajeła 3. miejsce w rozgrywanym corocznie turnieju piłki nożnej ząbkowskich szkół podstawowych. Turniej odbył się w Szkole Podstawowej nr 6 w Ząbkach.

• W co wierzę?

• Na to pytanie próbowali odpowiedzieć uczniowie klas: IV „b”, IV „c”, V „a” oraz V „b”, pisząc wiersze, w których wyrazili swoją miłość do Boga.

W dziełach uczniów naszej szkoły pojawiły się rozważania na temat wiary, nadziei
          i miłości, jaką daje nam Bóg. Nie zabrakło także odwołań do Matki Bożej, Jej opieki i troski.
          W wierszach obecny był również motyw Dobrego Pasterza. Wraz z pytaniami o sens i istotę wiary uczniowie swoją twórczością wielbili i wychwalili Boga za piękno stworzonego świata, za Jego obecność.

Zapraszamy nie tylko do lektury wierszy, ale przede wszystkim do modlitwy nimi.

• Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Ząbkach
      • 530 700 909 22 762 40 44
      • ul. 11 listopada 4, Ząbki, 05-091 NIP:125-13-23-327 Poland
      • Sekretariat czynny dla interesantów we wtorki i środy od 12:00 do 15:00 (w okresie ferii i wakacji do godz. 14:00) oraz w czwartki i piątki od 8:00 do 12:00 Spotkania z Dyrektorem szkoły po uprzednim umówieniu w sekretariacie w poniedziałki od 15:00 do 17:00 oraz w środy od 8:00 do 9:00