• Pchli Targ oraz spotkanie z seniorami

• 14.12.2023
        • Dzięki inicjatywie s. Barbary Chrapek, na przełomie listopada i grudnia 2023 roku, klasa 6a realizowała projekt społeczny na terenie szkoły i parafii. Działania obejmowały budowanie partycypacji i zaangażowania w lokalne środowisko - w ramach Szkoły Edukacji prowadzonej przez Centrum Dobrego Wychowania w Motyczu Leśnym.

Podczas realizacji projektu uczniowie wraz z wychowczynią p. Bogumiłą Szumiał zorganizowali na terenie szkoły ,,Pchli Targ”, w który włączeni zostali uczniowie innych klas oraz rodzice uczniów. Zebrane środki zostały przeznaczone na zakup poczęstunku dla Seniorów z parafii Miłosierdzia Bożego w Ząbkach.

W czasie spotkania z Seniorami odbyły się występy artystyczne prezentowane przez uczennice PKSP: Basię z klasy 1a, Tosię z klasy 4b, Kasię z klasy 6a oraz Maję z klasy 8a. Uczestnicy spotkania zostali zaproszeni także do wspólnego kolędowania i przyjęli życzenia na zbliżające się Święta Bożego Narodzenia.

Dzięki realizacji tego projektu uczniowie klasy szóstej zdobyli pierwsze doświadczenia z zakresu działań wolontaryjnych, stwarzających okazję do włączenia się w życie lokalnej społeczności miasta. Wysiłek i poświęcony czas, przyniósł oczekiwane efekty, był okazją do rozwijania umiejętności organizacyjnych i podejmowania współpracy w grupie.

• Dziękujemy za dary dla hospicjum!

• 01.12.2023
        • Dzisiaj odwiedziły nas Siostra Elia oraz wolontariuszka z hospicjum.
          Klas 8b spotkała się z naszymi gośćmi. Uczniowie dowiedzieli się wielu ciekawych rzeczy na temat funkcjonowania hospicjum oraz pracy w wolontariacie.
          Myślę, że spotkanie pozostanie na długo w naszej pamięci.

Warto pomagać!

• Dzień Pluszowego Misia

• 01.12.2023
        • 24 Listopada misie opanowały naszą szkołę. A to wszystko z okazji Światowego Dnia Pluszowego Misia. Święto zostało  ustanowione w 2002 roku w setną rocznicę wyprodukowania pierwszego pluszowego misia. Pluszowy miś stał się ulubioną maskotką dzieci na całym świecie. Nie ma chyba takiego dziecka, które nie miałoby swojego ulubionego niedźwiadka.
          Kiedy powstał pierwszy pluszowy miś i dlaczego?
          Swój wkład w powstanie pluszowego misia ma prezydent Stanów Zjednoczonych Theodore Roosevelt, który w 1902 roku  wybrał się z przyjaciółmi na polowanie. Podczas wyprawy prezydent zlitował się nad zwierzęciem i kazał puścić je wolno. „The Washington Post” opublikował rysunek, który upamiętnił to wydarzenie. A wizerunek misia opublikowany w gazecie stał się inspiracją dla sklepikarza z Brooklynu, który zaczął produkować podobne pluszowe misie. Na cześć prezydenta USA nazwano je „Teddy Bear”.

• Teatr Syrena "Dzieci z Bullerbyn"

• 01.12.2023
        • Dnia 07.11.2023r. pojechaliśmy całą klasą, autokarem do teatru na przedstawienie pt. "Dzieci z Bullerbyn". Razem z nami pojechały pozostałe dzieci z klas 1-3. Gdy dotarliśmy na miejsce z niecierpliwością czekaliśmy na rozpoczęcie sztuki. Aktorzy zagrali bardzo dobrze, a dekoracje i rekwizyty były bardzo ładne. Niektóre sceny były bardzo śmieszne. Chętnie pojedziemy tam jeszcze raz.

Matylda, klasa 3B

• Kaplica Sykstyńska

• 18.12.2023
        • W czasie pobytu naszych uczniów w Hiszpanii, pozostali ósmoklasiści zwiedzali Kaplicę Sykstyńską na błoniach Stadionu Narodowego :)

Nowoczesna wystawa przedstawia najsłynniejsze sklepienie Michała Anioła w niespotykanej skali. Najstarsi uczniowie mieli możliwość podziwiania słynnych fresek dzięki hojności i pomysłowości Dyrekcji Szkoły.

• Wyjazd grupy I 25.11.2023 dzień 12

• 25.11.2023
        • Erasmus+
          Ostatni dzień, lotnisko, odprawy, ostatnia sesja zdjęciowa w pobliskim ogrodzie i lecimy (lot opóźniony - będziemy w nocy)!

W działaniach projektowych wspiera nas Fundacja Increa, a na miejscu Mobility Projects by Universal Mobility SL.
          #erasmusplus #Mobility Projects by Universal Mobility SL
      • Wyjazd grupy I 24.11.2023 dzień 11

• 25.11.2023
        • Erasmus+
          Dobiega końca nasza przygoda w Grenadzie. Otrzymaliśmy certyfikaty ukończenia programu z Mobility Projects by Universal Mobility SL, wzięliśmy udział w ostatnich zajęciach, szkoła Casa Madre de la Quinta przygotowała dla nas hiszpański poczęstunek. Jutro wracamy!

Mieliśmy dobry czas, dużo się nauczyliśmy - o Hiszpanii - to piękny kraj, ze wspaniałą architekturą, przyrodą i ciekawymi zwyczajami, ale nauczyliśmy się też czegoś o sobie, o Polsce, o naszej szkole - nie mamy się czego wstydzić - nasi uczniowie świetnie mówią po angielsku, są otwarci, ciekawi świata, mają pomysły, być może kiedyś tu wrócą, bo wiedzą, że takie wyprawy są w zasięgu ich ręki, że świetnie się tu odnajdują. I my jesteśmy z nich dumni!

A jutro wracamy i bierzemy się za pracę nad egzaminami! Czekajcie na nas, bardzo już za Wami tęsknimy!!!
      • Wyjazd grupy I 23.11.2023 dzień 10

• Erasmus+
          Alhambra to arabskie słowo, pochodzące od "al hamra", (dosłownie „czerwona”) - to monumentalna twierdza/warownia pochodząca z XIII i dziś właśnie ją odwiedziliśmy! To jeden z najważniejszych zabytków w Hiszpanii - wpisany na listę światowego dziedzictwa UNESCO.

A rano mieliśmy jeszcze grę miejską, przygotowaną przez naszą hiszpańską szkołę.

#erasmusplus # Mobility Projects by Universal Mobility SL  #fundacjaincrea
      • wyjazd I grupy 22.11.2023 dzień 9

• Erasmus+
          Od rana lekcje - matematyka, chemia, biologia, geologia, fizyka i angielski...uff.
          Po lekcjach tapasy, a na końcu spacer po Realejo - żydowskiej dzielnicy Grenady, na której króluje street art. Czujemy się zainspirowani:) A jutro... Alhambra!
      • Forum Szkół Katolickich 2023

• 23.11.2023
        • Przedstawiciele PKSP wzięli udział w XXXIII Ogólnopolskim Forum Szkół Katolickich na Jasnej Górze, w dniach 16 -17.11.2023 r.

Mottem wiodącym tego spotkania były słowa bł. kard. Stefana Wyszyńskiego: ,,Musicie mieć w sobie coś z orłów! – serce orle i wzrok orli ku przyszłości [...]. Pamiętajcie, że i Wy jesteście z pokolenia orłów.”

Podczas konferencji była poruszana tematyka wychowania dzieci i młodzieży do wartości, profilaktyka i pomoc młodym przeżywającym trudności natury psychicznej depresje i kryzysy suicydalne.

Dyrektorzy i nauczyciele katolickich szkół z całej Polski uczestniczyli w licznych wykładach, prowadzonych przez specjalistów z różnych dziedzin życia i nauki m.in: red. Grzegorza Górnego, ks. dr Marka Dziewieckiego, suicydologa ks.Tomasza Trzaskę, prof. dr hab. psychiatrę Katarzynę Kucharską, prof. dr hab. psycholog Marię Ryś, red. Mariana Romaniuka.

Uczestnicy Forum modlili się pod przewodnictwem ks. bp. Marka Mendyka, przed wizerunkiem Matki Bożej Częstochowskiej w Kaplicy Cudownego Obrazu, zawierzając Jej naszą szkołę i całe szkolnictwo katolickie w kraju.

• Wyjazd I grupy 21.11.2023 dzień 8

• 22.11.2023
        • Erasmus+
          Po zajęciach wybraliśmy się na wzgórze, na którym znajduje się opuszczony kościół San Miguel Alto, a rozpościera stamtąd najpiękniekszy widok na Grenadę.
      • Głosujmy na naszą szkołę!!

• 20.11.2023
        • Rrozpoczął się plebiscyt "PODSTAWOWA SZKOŁA ROKU 2024", w którym nasza placówka bierze udział.Jest to nowa inicjatywa, mająca na celu wyróżnienie najwybitniejszych placówek edukacyjnych w kraju, powiatach oraz województwach.

Wybór zwycięskiej szkoły odbywa się na podstawie głosowania, w którym udział biorą uczniowie, nauczyciele oraz rodzice.Głosowanie jest darmowe i odbędzie się od 15 listopada 2023 roku do 10 stycznia 2024 roku.

Nagrodą dla trzech najlepszych szkół w danym województwie jest znak jakości „Podstawowa Szkoła Roku 2024” oraz konto premium na portalu WaszaEdukacja.pl. Serdecznie zachęcam do wzięcia udziału w głosowaniu.Plebiscyt dostępny jest pod adresem: https://waszaedukacja.pl/szkola-roku/glosuj/36923

• Wyjazd I grupy 20.11.2023 dzień 7

• 21.11.2023
        • Erasmus+

Jak wygląda nasza codzienność w Grenadzie? O 9:00 spotykamy się w holu hostelu, modlimy się, jemy śniadanie i ruszamy na lekcje w szkole Ave Maria la Quinta. Lekcje wyglądają bardzo podobnie jak u nas, kilku nauczycieli mówi po angielsku, ale nie wszyscy. Czasami jest zabawnie. Chodzimy na lekcje w trzech grupach po 5 osób - do klasy 3a, 3b i 4. To są najstarsze dzieci w tej szkole - bardzo nas polubiły.

Potem idziemy ok. 20 min. na obiad do hostelu. Dziś po obiedzie pierwszy raz mieliśmy czas wolny, więc wypisywaliśmy pocztówki z pozdrowieniami, a potem ruszyliśmy na zakupy na arabski targ, który tutaj jest naprawdę bardzo egzotyczny.

#erasmusplus #fundacjaincrea #universalmobility

• Wyjazd I grupy 19.11.2023 dzień 6

• 19.11.2023
        • Erasmus+
          Dziś zwiedzaliśmy ogromną jaskinię Nerja, śliczne miasteczko Pueblo Blanco i byliśmy nad morzem! Na balkonie Europy! Jutro znów pilnie będziemy uczyć się w szkole, ale w weekend odwiedziliśmy tyle pięknych miejsc, że aż dech zapiera. Wieczorem całą grupą udaliśmy się na Mszę św., by podziękować Panu za taki owocny czas, który nam ofiarował.

Nasi uczniowie wiele się uczą, są bardzo otwarte, chętnie rozmawiają ze znajomymi ze swojej hiszpańskiej szkoły, sami załatwiają potrzebne im sprawy w języku angielskim, to wszystko świetnie wpływa na ich pewność siebie i jesteśmy pewni, że pokazuje, że mają wiele możliwości i pięknie rozwija ich skrzydła. Jesteśmy z nich dumni.

W działaniach projektowych wspiera nas Fundacja Increa.

#erasmusplus #fundacjaincrea #universalmobility
      • Wyjazd I grupy 18.11.2023 dzień 5

• 19.11.2023
        • Erasmus+
          Dziś Cordoba z naszym super przewodnikiem Michałem z Universal Mobility - naszym Wergiliuszem po zakątkach Andaluzji.
      • Wyjazd grupy I 17.11.2023 dzień 4

• Erasmus+
          Ale dzień! Od rana flamenco w szkole, a potem cuuudowna wycieczka po Sacramento! Jest ciepło i wszędzie pięknie!
      • Wyjazd I grupy 16.11.2023 dzień 3

• Erasmus+

Dziś zajęcia w szkole Casa Madre de la Quinta - matematyka, język hiszpański, biologia i w-f, a potem gra miejska przygotowana przez naszego hiszpańskiego opiekuna - Universal Mobility. A wieczorem lody:).

Projekt pt. „Rozwój wymaga międzynarodowego otwarcia – mobilności uczniów PKSP w Ząbkach”, nr projektu: 2022-2-PL01-KA122-SCH-000093589, jest współfinansowany przez Unię Europejską.W działaniach projektowych wspiera nas Fundacja Increa.

#erasmus+ #universalmobility

• Wyjazd I grupy 15.11.2023 dzień 2

• 17.11.2023
        • Nasz pierwszy dzień w szkole Casa Madre de la Quinta w Grenadzie! Nasza szkoła bardzo dobrze się zaprezentowała, a Hiszpanie przyjęli nas z otwartymi ramionami i niezwykle życzliwie!

W działaniach projektowych wspiera nas Fundacja Increa.

• Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Ząbkach
      • 530 700 909 22 762 40 44
      • ul. 11 listopada 4, Ząbki, 05-091 NIP:125-13-23-327 Poland
      • Sekretariat czynny dla interesantów we wtorki i środy od 12:00 do 15:00 (w okresie ferii i wakacji do godz. 14:00) oraz w czwartki i piątki od 8:00 do 12:00 Spotkania z Dyrektorem szkoły po uprzednim umówieniu w sekretariacie w poniedziałki od 15:00 do 17:00 oraz w środy od 8:00 do 9:00