• Wyjazd I grupy 14.11.2023 dzień 1

• 17.11.2023
        • 14 - 25 listopada 2023r                 Cultural_program(1).pdf

Wyruszyła z lotniska Modlin I grupa do  Malagi w Hiszpanii.
          Ruszamy w przestworza! Na Erasmusa do Grenady! Nos vemos!!!

Projekt pt. „Rozwój wymaga międzynarodowego otwarcia – mobilności uczniów PKSP w Ząbkach”, nr projektu: 2022-2-PL01-KA122-SCH-000093589, jest współfinansowany przez Unię Europejską.
          W działaniach projektowych wspiera nas Fundacja Increa.

#erasmusplus #fundacjaincrea

• Wizyta przygotowawcza 7-9.11.2023r.

• 17.11.2023
        • Ważnym punktem każdego projektu międzynarodowego jest osobiste poznanie Partnerów, a wizyty przygotowawcze to najlepszy sposób. Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa w Ząbkach podczas spotkań w Granadzie poznała Dyrekcję Colegio Ave Maria de la Quinta-Granada oraz przedstawicieli Mobility Projects by Universal Mobility SL, którymi realizuje projekt mobilności edukacyjnej uczniów w ramach programu Erasmus+, finansowany ze środków UE.
      • Kulinarna przygoda klasy 2a

• 27.10.2023
        • 23 października uczniowie z klasy 2a wybrali się na wycieczkę do Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, gdzie uczestniczyli w warsztatach kulinarnych.

Kuchnia staropolska była pełna zagadek i niecodziennych smaków. Podczas warsztatów dzieci poznały dawne smaki i tradycje. Pod okiem profesjonalnych kucharzy oraz edukatorów kulinarnych przyrządziły dania według przepisów z pierwszych polskich książek kucharskich. Na koniec wszyscy wspólnie skosztowali przygotowane potrawy.

• Wycieczka do ZOO i Orientarium  w Łodzi
        • Wycieczka do ZOO i Orientarium w Łodzi

• 24.10.2023
        • W dniu 17 października wybraliśmy się klasą 6a, na wycieczkę edukacyjną do ZOO i Orientarium w Łodzi. Podróżowaliśmy komunikacją publiczną. Wyruszyliśmy z dworca Wschodniego w Warszawie o godz. 7:58.
          W Orientarium mieliśmy okazję obejrzeć dużo gatunków zwierząt. Widzieliśmy wybieg i basen dla słoni. Bardzo mnie zainteresowała opowiadana przez panią przewodnik historia słonia Aleksandra. Przyjechał on do Orientarium z ogrodu zoologicznego w  Niemczech. Aleksander ma tylko jeden cios, gdyż drugi stracił. Jest on największym i najstarszym przedstawicielem tego gatunku w Europie. Ma 45 lat i waży ponad sześć ton. Wspaniałą atrakcją był podwodny tunel w którym mogliśmy podziwiać ponad tysiąc gatunków zwierząt i roślin morskich oraz piękną rafę koralową.
          W drodze powrotnej przechadzaliśmy się słynną ulicą Piotrkowską. Widzieliśmy tam Pasaż Róży czyli ściany budynków pokryte kawałkami potłuczonych luster, ułożone w rozety. Następnie widzieliśmy kamienicę pod Gutenbergiem. Bogata w fantastyczne detale fasada domu przyciąga wzrok przechodniów. Spacerowaliśmy również Aleją Gwiazd, która upamiętnia reżyserów, operatorów i aktorów.
          Wycieczka była okazją do relaksu wśród zwierząt i pięknej przyrody. Wszyscy wróciliśmy zadowoleni i bogatsi o wiele cennych informacji przyrodniczych.

Marcel, klasa 6a

• 5b na wycieczce do Emowa

• 24.10.2023
        • 11 października nasza klasa wybrała się na wycieczkę szkolną do Emowa (powiat otwocki, województwo mazowieckie). O godzinie 8.00 zebraliśmy się pod szkołą. Mieliśmy 20 minut czasu na przygotowanie się do wyjazdu. Okazało się, że nasza pani wychowawczyni nie może z nami jechać ponieważ jest chora. Na wycieczkę pojechała z nami pani Bogusia i siostra Agnieszka. O 8.20 wyruszyliśmy w drogę nowym i bardzo wygodnym autokarem. Spędziliśmy w nim około 40 minut.
          W dobrych nastrojach i przy sprzyjającej pogodzie dotarliśmy na miejsce. Byliśmy bardzo podekscytowani. Idąc naprzód zobaczyliśmy kajaki. Następnie wszyscy odłożyliśmy plecaki w jedno miejsce. Potem zostaliśmy podzieleni na drużyny do sportowego turnieju. Były 4 zabawy sportowe: tor przeszkód, narty dla 3 osób, strzelanie z łuku i strzelanie z pistoletu na paintball. Po całym turnieju sportowym malowaliśmy torby. Po malowaniu było ognisko i można było sobie piec pyszne kiełbaski. Następnie bawiliśmy się w mur, rycerzy i księżniczkę. Po wszystkich zabawach pod koniec wycieczki graliśmy w siatkówkę. Wycieczkę prowadził pan, którego nazwaliśmy Pan Google ponieważ miał bardzo podobny głos do Pana Google. Pani Magda pomagała Panu Google. Następnie wszyscy wsiedliśmy do autokaru i wróciliśmy do szkoły. Bardzo żałowaliśmy, że nasza Pani wychowawczyni nie mogła z nami pojechać na tę SUPER! wycieczkę. Mamy nadzieję, że już na następną wycieczkę pojedziemy z naszą Panią wychowawczynią.

Krzysztof K. 5b i Antoni S. 5b

• Wycieczka 6c na lotnisko Chopina

• 20.10.2023
        • 17 października klasa 6c dzięki gościnności naszych rodziców pani Magdaleny Zalewskiej oraz panu Pawłowi Stachów mogła zwiedzić tajemne  i niedostępne miejsca dla zwykłych podróżnych  na lotnisku Chopina w Warszawie.

• Wycieczka do Lublina klasy 6c i 6b

• 12 października klasy 6c i 6b pojechały do Lublina na wycieczkę integracyjną. Podczas tej super wycieczki graliśmy w różne gry sportowe na hali KUL. Najbardziej podobała nam się gra miejska podczas której zwiedziliśmy miasto, jego zabytki, poznaliśmy historie oraz mieszkańców Lublina. Zwieńczeniem wycieczki była wizyta w McDonald's.

• Klasa 2b w Teatrze

• 18.10.2023
        • 17 października klasa 2b pojechała na wycieczkę na spektakl pt. "Królowa Śniegu".
          Muzyczny spektakl zabrał naszych uczniów do świata baśni Hansa Christiana Andersena. To była wzruszająca opowieść o niezwykłej sile przyjaźni i odwadze Gerdy, wyruszającej w daleką podróż, by ocalić najbliższą swemu sercu osobę — Kaja.
          Było to barwne widowisko teatralne, podróż do świata najpiękniejszych wartości. Uczniowie mogli zobaczyć jak ważne jest podążaniem za głosem swego serca! Nawet wtedy, gdy świat temu nie sprzyja.

• Międzypowiatowe Biegi Przełajowe

• 10.10.2023
        • Chłopcy z klas 7-8 naszej szkoły zajęli pierwsze miejsce w Międzypowiatowych Biegach Przełajowych, uzyskując awans do rangi Mazowsza.

• Październik

• 03.10.2023
        • Cóż masz , czego byś nie otrzymał, a jeśli masz to czemu się chełpisz”…..
          Nie zaniedbuj w sobie charyzmatu, który został ci dany… W tych rzeczach się ćwicz, cały im się oddaj, aby twój postęp widoczny był dla wszystkich.
          1 Tym 4, 14-15

• ,,Odmawiajcie Różaniec!

• 02.10.2023
        •  ,,Odmawiajcie Różaniec!"
                Pani Fatimska prosiła dzieci w Fatimie, by przez modlitwę różańcową zmieniały oblicze ziemi , by wreszcie zapanował pokój. Zapraszamy, szczególnie w październiku, by odpowiedzieć na prośbę naszej Matki. Weźmy do rąk różańce i módlmy się we wspólnocie Kościoła rozważając tajemnice z życia Maryi i Jej Syna.
      • Mali Odkrywcy Wielkiego Lotniska

• 04.10.2023
        • Dnia 26.09.2023r. klasa 2a zwiedzała lotnisko im. Fryderyka Chopina w Warszawie. Jest to największy port lotniczy w Polsce i równocześnie jeden z większych w Europie Centralnej.

Dzięki uprzejmości rodziców naszych uczniów, którzy tam pracują, mogliśmy zwiedzić miejsca niedostępne dla podróżujących, płytę lotniska, służby pożarnicze oraz służby czuwające nad bezpieczeństwem startujących i lądujących samolotów. Przyglądaliśmy się z bliska, jak startują i lądują samoloty. Porozmawialiśmy nt. pracy lotniska oraz zawodów, które są związane z lotniskiem. Odwiedziliśmy również sokolnika, który opowiedział nam, na czym dokładnie polega praca ptasiego patrolu na warszawskim lotnisku.

To była odlotowa wycieczka! Zachęcamy do obejrzenia zdjęć w galerii.

• ,,Lekcja zdrowia” w Narodowym Instytucie Zdrowia Publicznego

• 04.10.2023
        • Klasa 6a wzięła udział w Warsztatach edukacyjno-kulinarnych w dniu 25.09.2023. Podczas zajęć specjaliści: dietetyk i edukator kulinarny, przeprowadzili interaktywne zajęcia, w trakcie których uczniowie mogli pogłębić swoją wiedzę na temat zdrowego odżywiania, wartościowych, dobrze zbilansowanych posiłków oraz właściwościach cennego błonnika. W kilkuosobowych drużynach, uczestnicy warsztatów przygotowali i skonsumowali, smaczne i zdrowe potrawy. Udział w wydarzeniu był bardzo udany, takie lekcje lubimy 😊

• Galeria prac

• 01.10.2023
        • Archanielskie dzieła sztuki

Prezentujemy najpiękniejsze prace o Świetym Michale Archaniele wykonane w ramach katechezy przez uczniów naszej szkoły.

• Wrzesień

• 28.09.2023
        • Kto skąpo sieje, skąpo też żąć będzie, a kto sieje obficie, obficie też żąć będzie.
          2 Kor 9,6

Zauważ, Kto potrzebuje pomocy!

• Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Ząbkach
      • 530 700 909 22 762 40 44
      • ul. 11 listopada 4, Ząbki, 05-091 NIP:125-13-23-327 Poland
      • Sekretariat czynny dla interesantów we wtorki i środy od 12:00 do 15:00 (w okresie ferii i wakacji do godz. 14:00) oraz w czwartki i piątki od 8:00 do 12:00 Spotkania z Dyrektorem szkoły po uprzednim umówieniu w sekretariacie w poniedziałki od 15:00 do 17:00 oraz w środy od 8:00 do 9:00