• Wizyta w Muzeum Bajki, Baśni i Opowieści

We wtorkowy poranek 9 kwietnia, uczniowie klas drugich wyruszyli do niezwykłego miejsca – MUBABAO, czyli Muzeum Bajki, Baśni i Opowieści w Czarnowie, nieopodal Konstancina.

Pierwszym punktem wycieczki było wysłuchanie baśni opowiedzianej przez założyciela MUBABAO, Michała Malinowskiego. Pan Michał jest wspaniałym opowiadaczem bajek, a swoje inspiracje czerpie z podróży po całym świecie. Bohaterem jego opowieści był niewidomy człowiek, który posiadał wyjątkową umiejętność – widział uszami. Jak każda bajka, ta również zawierała morał, pouczenie, a słuchający jej, sami uczestniczyli w opowiadaniu tej niezwykłej historii.

• EKOwarsztaty

8 kwietnia klasy drugie i klasa 3b uczestniczyły w EKOwarsztatach prowadzonych przez chemiczkę z firmy Wulkan Doświadczeń. Dzieci zbudowały butelkę filtracyjną, poznały rodzaje zanieczyszczeń wody oraz powietrza, wytwarzały smog z suchego lodu, rozwiązywały eko-quiz oraz poznały alternatywne źródła energii. Zapraszamy do galerii.

• REKOLEKCJE WIELKOPOSTNE

25.03.2024r. – poniedziałek

1 lekcja - Konferencja dla klas 4-6 SP (w dolnym kościele)
            2 lekcja
            - Konferencja dla klas 7-8 SP (w dolnym kościele)
            3 lekcja
            - Konferencja dla klas 1-3 SP (w dolnym kościele)
            Pozostałe lekcje bez zmian

26.03.2024r. – wtorek

1 lekcja - Konferencja dla klas 4-6 SP (w dolnym kościele)
            kl. 7-8 spowiedź (w górnym kościele)
            2 lekcja - Konferencja dla klas 7-8 SP (w dolnym kościele)
            kl. 4-6 spowiedź (w górnym kościele)
            3 lekcja - Konferencja dla klas 1-3 SP (w dolnym kościele)
            Pozostałe lekcje bez zmian

• Konkurs Powiatowy "3Mam Talent"

20 marca 2024 roku w Ośrodku Kultury i Sportu w Zielonce odbył się finał powiatowego konkursu ,,3 Mam Talent” organizowany przez Szkołę Podstawową nr 3 im. Janusza Korczaka w Zielonce.

W wydarzeniu wzięły udział trzy uczennice z naszej szkoły Basia z klasy 1, Aniela z klasy 2 i Olga z klasy 3. Każda z dziewczynek prezentowała inny talent : śpiew, taniec i szydełkowanie. Artystki miały okazję wystąpić na dużej scenie i przeżyć wspaniałe chwile we wspaniale zorganizowanym konkursie.

• Dzień promocji szkoły

– Bardzo nas cieszy duże zainteresowanie. Zapraszamy do oglądania naszej szkoły – powiedziała siostra dyrektor Agnieszka Maria Chrapek podczas rozpoczęcia dnia otwartego. Szkoła otworzyła swe podwoje dla przyszłych uczniów i ich rodziców w piątkowy wieczór, 15 marca.

Siostra dyrektor omówiła tematy organizacyjne i formalne. Ksiądz prałat Andrzej Kopczyński, proboszcz parafii pw. Miłosierdzia Bożego (która jest organem prowadzącym naszą szkołę) mówił o trudzie edukacji i wychowania.

• Erasmus +, Dzień 10, 19.03.2024, II grupa

Dzisiejszy dzień rozpoczęliśmy nieco inaczej niż zwykle. To hiszpańscy uczniowie przyszli w pobliże naszego hostelu, aby tu rozpocząć wspólną grę miejską. Międzynarodowe grupy, na które zostaliśmy podzieleni, otworzyły nas jeszcze bardziej na język, zarówno angielski jak i hiszpański, z którym coraz bardziej się oswajamy. Po południu, na lekcji tego języka, utrwalaliśmy poznane wczesniej słowa i wyrażenia. Na pewno zdobyta wiedza przyda nam się w przyszłości!

• Erasmus +, Dzień 9, 18.03.2024, II grupa

Myśleliśmy, że już znamy starą część Granady jak własną kieszeń.... Ale jednak nie! Dzisiaj po lekcjach w szkole i wspólnej z Hiszpanami gry w palanta, wyruszyliśmy na następną wycieczkę z naszym hiszpańskim przewodnikiem. Zobaczyliśmy dzielnicę w ktorej kiedyś schroni się najbiedniejsi. Ich mieszkania to wykute w skale jaskinie. Niektóre z nich zostały zmienione w muzea. Jedną obejrzeliśmy w środku. To mieszkania ze stałą temperaturą 20 stopni Celsjusza. Super mieć taką naturalną klimatyzację! Szczególnie w Granadzie!

• Z wizytą w Filharmonii Narodowej

Dnia 29 lutego klasa 2a wybrała się na wycieczkę do Filharmonii Narodowej w Warszawie. Pomieszczenia, które wieczorami rozbrzmiewają muzyką, w ciągu dnia stały się doskonałym miejscem do przeżycia wspaniałej przygody. Podczas zwiedzania uczniowie podziwiali piękne sale koncertowe, poznawali tajemnice instrumentów muzycznych, zaglądali również za kulisy. Popis swoich umiejętności gry na fortepianie dała Marysia K. (uczennica kl.2a i szkoły muzycznej) - byliśmy pod wrażeniem jej koncertu. Mama Marysi śpiewa w Chórze Filharmonii Narodowej. Mogliśmy usłyszeć, jak śpiewa specjalnie dla nas sopranem i to było niesamowite przeżycie. Niewątpliwie największą atrakcją wycieczki była możliwość uczestniczenia w próbie Orkiestry Filharmonii Narodowej. Zapraszamy do obejrzenia fotorelacji z wycieczki.

• Erasmus +, Dzień 8, 17.03.2024, II grupa

Niedzielę w Granadzie rozpoczęliśmy od wspólnego wyjścia na Mszę świętą do pobliskiego kościoła p.w. św. Piotra i Pawła. Wewnątrz kościoła mieliśmy również okazję obejrzeć, przygotowane na Wielki Tydzień, olbrzymie ołtarze, noszone w tradycyjnych procesjach zwanych Semana Santa. Procesjom tym towarzyszy muzyka na instrumentach dętych i bębnach. Widzieliśmy też miniaturki takich ołtarzy misternie wykonanych przez dzieci. Pokazuje to, jak ważną uroczystością dla mieszkańców Andaluzji jest Wielkanoc!

• Erasmus +,Dzień 7, 16.03.2024, II grupa

Dzisiejszy, wolny od szkoly dzień, przeznaczyliśmy na samodzielne odkrywanie zakątków Granady. Zaczęliśmy od wizyty w muzeum archeologicznym, a po niej kluczyliśmy wąskimi uliczkami, zaglądając przy okazji do sklepików z pamiątkami.

Z licznych punktów widokowych podziwialismy panoramę miasta, Alhambry oraz wciąż osnieżonych szczytow gór Sierra Nevada! Polecamy wszystkim!

• Erasmus +, Dzień 6, 15.03.2024 II grupa

Dzisiaj w hiszpańskiej szkole mierzylismy swoje siły w testach z języka angielskiego. Poszło nam "PERFECTO"! Potem uczestniczyliśmy jeszcze w lekcjach informatyki, matematyki, geografii i w-fu. Poza tym podglądaliśmy życie uczniów w trakcie przerw na boisku i w salach lekcyjnych.

Po południu wspięliśmy się na wzgórze Alhambry, aby obejrzeć twierdzę Alcazaba oraz pospacerować po przepięknie już kwitnących ogrodach Generalife. Bardzo nam się tam podobało, szczególnie misternie wykonane arabskie ornamenty oraz panoramiczne widoki na miasto Granada. Schodząc zw wzgórza Alhambry, niektórzy z nas trafili na odbywająca się ulicami miasta Drogę Krzyzowa, z wielką figurą Jezusa, niesioną przez 14 mężczyzn.

• Erasmus+, Dzień 5, 14.03.2024, II grupa

Bardzo oczekiwany drugi dzień w szkole jest już za nami. Rano czekała na nas prezentacja najstarszej klasy o Hiszpanii, Andaluzji, Granadzie i szkole Ave Maria de la Quinta oraz systemie edukacji w kraju. Potem mieliśmy gry i zabawy integracyjne z hiszpańskimi uczniami.

Po południu wybraliśmy się na wycieczkę po żydowskiej dzielnicy Granady-Realejo. Wędrowaliśmy szlakiem niesamowitych murali, a po pożegnaniu naszego przewodnika zatopiliśmy się w labiryncie wąskich uliczek starej Granady, poznając miasto na "własną rękę". Jutro czeka nas następny intensywny dzień w szkole i zwiedzanie najbardziej znanej atrakcji miasta-Alhambry.

• Konkurs plastyczny "Eko-Ozdoba Wielkanocna"

Zapraszamy do udziału w konkursie wielkanocnym, który skierowany jest do wszystkich uczniów klas 1-3. Celem konkursu jest wykonanie ozdoby wielkanocnej z surowców wtórnych lub materiałó naturalnych. Może to być: pisanka (na prawdziwym jakjku lub wydmuszce), figurka baranka, koszyczek wielkanocny, stroik, zawieszka, itp. Oceniane będą: walory ekologiczne, estetyka pracy, oryginalność i pomysłowość wykonania.

• Erasmus+, Dzień 4, 13.03.2024, Grupa II

Wycieczka do Kordoby za nami! Wyruszyliśmy po śniadaniu i "już" po trzech godzinach jazdy autokarem, wysiedliśmy tuż przy rzymskim moście sprzed dwóch tysięcy lat. Dotarliśmy nim do najstarszej części miasta o bardzo ciekawej historii. Od wielu setek lat miejsce to zamieszkują chrześcijanie, muzułmanie i Żydzi. Obejrzeliśmy dawny pałac królewski z przepięknymi ogrodami pełnymi kwiatów i fontann. Następnie wąskimi uliczkami dotarliśmy do największego i najważniejszego zabytku Kordoby - Wielkiego Meczetu, który jest jednocześnie katolicką katedrą. W lesie kilkuset kolumn udało nam się odnaleźć Jezusa ukrytego w tabernakulum! Potem mieliśmy czas na zakup pamiątek w sklepikach otaczających oglądane atrakcje.

• Erasmus +,Dzień 3, 12.03.2024, II grupa

Pierwszy dzień w szkole za nami. Hiszpańscy uczniowie przyjęli nas bardzo otwarcie i serdecznie. Po oficjalnym przywitaniu przyszedł czas na luźne zabawy. Jedną z nich był quiz z serii "łamańce językowe", a potem wspólnie tańczyliśmy belgijkę. My byliśmy nauczycielami! Było sporo śmiechu i super zabawy. Następnie w grupach udaliśmy się do klas na lekcje geografii, religii i języka angielskiego. Po godzinie w salach lekcyjnych wyszliśmy na boisko na lekcję w-f.

• Librus Synergia
    • Piątek 19.04.2024
    • Nasze media społecznościowe

• Publiczna Katolicka Szkoła Podstawowa im. ks. Jana Twardowskiego w Ząbkach
      • 530 700 909 22 762 40 44
      • ul. 11 listopada 4, Ząbki, 05-091 NIP:125-13-23-327 Poland
      • Sekretariat czynny dla interesantów we wtorki i środy od 12:00 do 15:00 (w okresie ferii i wakacji do godz. 14:00) oraz w czwartki i piątki od 8:00 do 12:00 Spotkania z Dyrektorem szkoły po uprzednim umówieniu w sekretariacie w poniedziałki od 15:00 do 17:00 oraz w środy od 8:00 do 9:00